Omslagsbild: Stjäla the show

Utgivningsdatum: 2013-05-13
Recensionsdatum: 2013-05-27
ISBN: 978-91-29-68647-0

Stjäla the show

Filippa Karlssons drömmar har gått i uppfyllelse! Hon har flyttat till London, börjat ett nytt liv och kommit in på världens bästa scenskola. Men det blir allt annat än glamoröst. Filippa lär sig snabbt att livet på scenskolan består av killar som ständigt fiser, tungsinta ryska lärare som vill att eleverna ska slicka väggarna och en hänsynslös rivalitet.
"Boken är flyhänt och engagerat skriven. Emmy Abrahamson kan vara giftigt rolig men det blir aldrig bara yta." / Ulla Wentzel, Värmlands Folkblad "Det är intressant med böcker om unga vuxna där vi får följa både deras drömmar och det faktiska arbetet med att förverkiga dem. Vi ser fram emot nästa bok i serien."Ulla Wentzel, Värmlands Folkblad
"Den är bara så fruktansvärt härlig och flyter på fantastiskt bra!" "Precis som första boken var det här en riktig bladvändare, och en hemsk sådan. I morse när jag kikade i bokhyllan var ungefär hälften av boken kvar och oläst, men helt plötsligt - mitt uppe i mitt bokslukande - tog den slut! Den är inte den sortens bladvändare som innehåller en mängd av cliffhangers, egentligen den inte spännande på något vis. Den är bara så fruktansvärt härlig och flyter på fantastiskt bra! Det är inte helt ovanligt att jag inte rycks med i böcker, och därför lägger de åt sidan, men den här var jag helt fast i." Sofie Karlsson, Bokusariusarna
bokusariusarna.blogspot.se
"Bokstavligt talat slår jag ihop boken med ett leende på läpparna och väntar troget på den avslutande boken 'Make it stort'..." "Emmy Abrahamson är en av ganska få som skriver humoristiska böcker och hon gör det verkligen bra. Antagligen har vi samma humor och citatet ovan, som nu är ryckt ur sitt sammanhang, fick mig att skratta högt. Jag gillar att Filippa är så otroligt upptagen med sig själv och sin syn på hur allt är! Bokstavligt talat slår jag ihop boken med ett leende på läpparna och väntar troget på den avslutande boken Make it stort..."Malin, Biblanbloggen
biblanbloggen.blogspot.se
129 kr Bok - Kartonnage
Utgiven: maj 2013
101 kr Nedladdningsbar bok - E-bok
Utgiven: maj 2013

Emmy Abrahamson, född 1976, växte upp i Moskva och pluggade sedan drama i London, skådespelade i Amsterdam och levde och verkade som regissör och konstnärlig ledare i Wien. 2009 flyttade hon tillbaka till ett Sverige som hon lämnade när hon var tio år.

Priser:

2012 Augustnominerad för Only väg is upp