Bokserie: Amargi (del 3)

Utgivningsdatum: 2015-05-27
Recensionsdatum: 2015-06-08
ISBN: 978-91-29-68911-2

Kamp

Amargitrilogin
Lo, Amir och Vidar har förstått att deras öden är sammanflätade - tillsammans kan de besegra Mästaren och rädda världen. Nu jagas de av alla: polisen, fosterföräldrarna och Mästarens hantlangare. Barnen flyr för livet, rakt in i skogen. Iskyrkan har just rasat ner i älven och spolats iväg. Kommer de någonsin att kunna bli änglar igen? För hur ska de annars kunna besegra Mästaren? Tiden är knapp - före vårdagjämningen måste den avgörande striden stå.

Kamp är den avslutande delen i Amargitrilogin, ett magiskt och spännande äventyr om kampen för frihet, som inleddes med Dömd och Flykt.
126 kr Bok - Inbunden
Utgiven: maj 2015
77 kr Nedladdningsbar bok - E-bok
Utgiven: april 2015

Jag har varit en bokslukare sedan jag lärde mig att läsa. Spännande mysterier och magiska historier var tidiga favoriter och realistiska böcker om orättvisor kom vart efter. Därför var det självklart för mig att min första helt egna bokserie, Amargitrilogin, skulle blanda realism med ett spännande magiskt äventyr. Det sumeriska ordet amargi är det första ordet man känner till för frihet, och det är kampen för friheten som jag skildrar i böckerna.

Jag skriver också manus för teve och är bland annat en av skaparna till julkalendern Superhjältejul som vi sedan knoppade av till två böcker om MegaVega och SuperNova. Det som engagerar mig är frågor som rör barns rättigheter och existentiella ämnen. I ett projekt för barn som har allvarligt sjuka föräldrar har jag skrivit kortfilmsmanus för ungdomar och en barnbok för yngre barn. Berättelserna handlar om hur tufft det kan vara när man har en förälder som är sjuk, men samtidigt också hur det kan kännas bättre om man bara vågar prata med varandra.