Omslagsbild: Djuren i skogen

Bokserie: Djuren i skogen (del 1)

Utgivningsdatum: 2014-04-03
Recensionsdatum: 2014-04-22
ISBN: 978-91-29-69109-2

Djuren i skogen

Följ med ut i skogen tillsammans med Sarah Sheppard! Djuren i skogen tar ett personligt grepp på skogens invånare och introducerar stora och små djur för de minsta läsarna. Det är en spännande stor och rolig bok där man får träffa olika vilda djurfamiljer och titta in i iden, bon och gryt. Hur bor egentligen en ekorre? Hur ser en myrstack ut inuti? Vart ska igelkotten flytta och varför sover paddan med sina fiender!?

I Djuren i skogen hänger man med coola däggdjur och energiska kryp under ett år i naturen. Sarah Sheppards lätt förmänskligade djur har mycket att berätta, persongalleriet är charmigt och kul att lära känna. Texter och bilder är fulla av spännande fakta, skickligt inflätad i berättelserna. Tecknade seriestrippar, som Den objudna gästen Fru Fästing och Knockad av kärlek är bara några av överraskningarna som väntar. Sarah Sheppards avspända text-bild-berättande gör henne till en av våra mest intressanta och spännande bilderboksmakare. Läs och njut!

Sarah Sheppard har tidigare vunnit läsarnas hjärtan bland annat med sina fantasifulla dinosaurier. Nu är hon tillbaka för att berätta om skogen på sitt eget humoristiska sätt. Djuren i skogen är första boken i en serie på flera böcker.

Djuren i skogen, den första titeln i serien, gavs ut våren 2014. Samma år kom böckerna Harry och Härta Hare och Rut och Rocky Rådjur. 2015 kommer ytterligare tre titlar i Sarahs naturserie; Elton och Ekis Ekorre och Rakel och Reza Räv, båda i mars. Den stora, spännande Djuren i skogen, Vinterboken, kommer ut i oktober.
129 kr Bok - Kartonnage
Utgiven: april 2014
"Sarah Sheppard blandar hårdfakta med humor" /SR, Naturmorgon
"Hon har hittat ett alldeles eget sätt att göra bilderböcker på – med massor av lärorika fakta, smittande humor och tydliga teckningar i glada färger." / Ingalill Mosander, Aftonbladet
"Ordvitsigt, färgstarkt och lärorikt, för både stora och små" / Jennie Sjögren, Mama "En lång, faktaspäckad bok som totalt trollbinder både tre och´femåring (båda tysta och stilla – länge!) och genast får omdömet 'Det här är min favorit'. Det kan inte bli annat änhögsta betyg när illustratören och författaren Sarah Sheppard ('Massor av dinosaurier', 'Viktiga kartor' med flera) tar sig an svenska skogen och dess invånare i ett nytt storverk."Jennie Sjögren, Mama
”det är faktiskt skönt med en bok som sorglöst ställer upp skogens djur på parad. Hur skyggt viltet är på riktigt, upptäcker nog barnen tids nog.” / Sven Olov Karlsson, Expressen

Sarah Sheppard är född 1971 och uppvuxen både i Atlanta och i Sollentuna, nu verksam i Stockholm. Sarah har i över 10 år uppmärksammats för sina roliga och unika böcker och vunnit många priser för sina verk. Suveränt och säkert väver hon ihop fakta och fantasi i sinnrika och roliga bilder, texter och seriestrippar. Sarah är en faktanörd som gräver ner sig i både dinosaurieben, kartor, hajar och levande djurarter vi har här i Sverige. På ett snillrikt sätt med humor och fantastiska bilder berättar hon saker du inte visste att du ville veta om våra svenska djur. När Sarah inte ritar och skriver är hon på författarbesök över hela landet och pratar om sina böcker.