Omslagsbild: Mademoiselle Oiseau kommer tillbaka

Utgivningsdatum: 2015-09-07
Recensionsdatum: 2015-09-21
ISBN: 978-91-29-69436-9

Mademoiselle Oiseau kommer tillbaka

"Det har blivit november. På avenue des Temps Perdus är hösten så formidable som den bara kan vara just där, mitt i Paris. Framför det gamla huset på nummer 109 står en gänglig ung man och spelar tvärflöjt. Tonerna dansar runt på trottoaren, spritter till, tar ett språng upp på Mademoiselle Oiseaus balkong och vidare upp mot den ljusröda himlen. På vägen möter de de sista dalande löven. Nu är de grönprickiga träden nästintill nakna."

Det har gått exakt 59 dagar sedan Mademoiselle Oiseau satte sig på sin matta och flög till Venedig. Ensam kvar ser Isabella Mademoiselle Oiseaus våning i ett annat ljus och upptäcker att bakom allt parisiskt fnurridurr ruvar ett mörker från det förflutna. Ett tidigare liv färgat av sorgkantade hemligheter och hastiga farväl, men också av systerskap, drömmars kraft och ett rosa dockskåp. Fort, innan allt kanske är för sent, måste Isabella ge sig ut för att söka efter sanningen.

Låt dig svepas med till Paris och den fantastiska fortsättningen på berättelsen om Mademoiselle Oiseau.

"Det fina med böckerna om Mademoiselle Oiseau är just mötet mellan vuxenvärlden [...] och sagans värld, inte alls olikt de fantasier som förekommer i berättelserna i Tusen och en natt." "Det som gör både den här och den förra boken så skönt bläddervänliga är Lovisa Burfitts spirituella, detaljrika och skickliga teckningar; det är mycket tack vare dem som böckerna får "vuxensmak", inte utan orsak eftersom Lovisa är skicklig modetecknare."Lotta Lewenhaupt, modejournalist och författare
"En klurig och medryckande fantasieggande text av Andrea de La Barre de Nateuil och fantastiska illustrationer av Lovisa Burfitt."
bleublancrougesuede.wordpress.com
bleublancrougesuede.wordpress.com
157 kr Bok - Inbunden
Utgiven: september 2015
101 kr Nedladdningsbar bok - MP3-fil
Uppläsare: Livia Millhagen
Utgiven: april 2017

Andrea de La Barre de Nanteuil, född 1976 i Lund, numera bosatt i Paris där hon arbetar som PR-ansvarig på ett modehus. Hon skriver i sitt köksfönster där hon har utsikt över oändligt många av stadens typiska gråa zinktak, och inspireras av les années folles, 1930-talets couture-kläder och långa promenader längs Seine.