Översättare: Lena Fries-Gedin
Utgivningsdatum: 2017-11-06
Recensionsdatum: 2017-11-11
Mediekontakt: Sofia Bengtsson
ISBN: 978-91-29-70605-5

Fantastiska vidunder och var man hittar dem Ill.

Fantastiska vidunder och var man hittar dem är en omistlig introduktion till J.K. Rowlings magiska värld. Möt akromanteln, varselögat, den svenska kortnosingen, nundun, puffsurraren, vattufolket, fenixen och alla de andra magiska vidundren, som vi tidigare mött i Hogwartsskolboken med samma namn, i böckerna om Harry Potter, samt i filmen som hade premiär 2016.

Denna fantastiskt fina fyrfärgsupplaga är illustrerad av Olivia Lomenech Gill, engelsk konstnär och illustratör.

NYHETER

Fantastiska vidunder och var man hittar dem släpps i illustrerad utgåva

Nu finns J.K. Rowlings bok i stort, generöst format med illustrationer av den engelska konstnären Olivia Lomenech Gill.

247 kr Bok - Inbunden
Utgiven: november 2017

J.K. Rowling är författaren till de mångfaldigt prisbelönta böckerna om Harry Potter. Böcker som slagit alla rekord. De är älskade av läsare över hela världen, serien har sålt över 500 miljoner exemplar, översatts till över 80 språk och blivit åtta filmsuccéer.

J.K. Rowling har skrivit tre bredvidläsningsböcker för välgörenhet: Quidditch genom tiderna och Fantastiska vidunder och var man hittar dem (för Comic Relief och Lumos), och Barden Beedles berättelser (för Lumos). Hon har även skrivit ett filmmanus inspirerat av Fantastiska vidunder och var man hittar dem, vilket blev starten för en serie på fem filmer. J.K. Rowling har också varit med och skrivit en teaterpjäs, Harry Potter och Det fördömda barnet, del ett & två, som hade premiär i Londons West End sommaren 2016.

2012 lanserades J.K. Rowlings digitala plattform Pottermore, där fans kan ta del av nyheter, nyskrivna texter och artiklar, samt originalmaterial av författaren. Hon är också författare till vuxenromanen Den tomma stolen, och kriminalserien The Strike, skriven under pseudonymen Robert Galbraith. J.K. Rowling har fått många priser och utmärkelser, bland dem brittiska imperieorden för sina insatser för barnlitteraturen, franska Légion d’Honneur och Hans Christian Andersen-priset.