Pyssla tillsammans

"Kolla i boken så får du tips…."

"I Pyssla tillsammans hittar du recept på trolldeg, lekdeg och papier-machémassa. Här finns förslag på hur du kan använda materialen. Fullt med andra tips finns också. Jag tycker det låter roligt med en hårig mössa eller en familjeteater."

"Den här boken verkligen bågnar av roliga idéer för den pysslige" /Dagbladet Sundsvall
"en guldgruva för oss föräldrar med stort pysselintresse men lite halvdålig fantasi"

"Boken är personligt skriven och innehåller många bilder på barn som pysslar. Varje uppslag är individuellt designad för att passa pysslet och konceptet är tilltalande och inspirerande. Boken är rolig, stimulerande och pyssellusten får verkligen fart. Fokus ligger på att barn och vuxna ska kunna pyssla tillsammans och det ska vara roligt för både barn och förälder. De färdiga resultaten i boken är på intet vis perfekta och pråliga, utan det märks att detta är en pysselbok på barnens nivå."

"Den här boken bara älskar jag att ha i bokhyllan och kunna ta fram då och då tillsammans med mina ungar!"

"Den dimper ner i brevlådan som en skatt som vi kastar oss över, barnen och jag. Sedan bläddrar vi, åhh-ar och ahh-ar tillsammans och känner inspirationen i kroppen. /.../

I Pyssla tillsammans finns många färska och nytänkande pysselprojekt på olika nivåer att göra; några tar tid, vuxenresurser och mera material, andra är färdiga på bara en liten stund och går att klara rätt bra på egen hand. Till varje pyssel finns tydliga beskrivningar och rikligt med bilder så att det blir lätt att förstå hur man ska göra. De flesta pysslen blir saker man sedan kan använda i leken. Två överraskningar i en, liksom."