Översättare: Jan Risheden
Utgivningsdatum: 2011-06-16
Recensionsdatum: 2011-06-27
ISBN: 978-91-29-67771-3

Mitt perfekta liv

Vad är egentligen ett perfekt liv? Kan det helt oväntade vara det som visar sig vara det mest perfekta?

Macys sommar ligger framför henne, noggrant planerad, precis som hon vill ha det för att inte förlora kontrollen. Hennes kille åker iväg på "brain camp". Själv ska hon jobba i informationsdisken på biblioteket. Men det blir inte som hon tänkt sig: Pojkvännen vill att de ska ta en paus, och plötsligt dyker ett extra sommarjobb upp på cateringfirman Wish, där det jobbar ett gäng galna typer som Macy verkligen gillar.

Där finns också Wes - tatuerad, konstnärlig, en kille som säger sanningen och som är den där sorten som vänder upp och ner på ens liv. Han är precis allt det Macy inte vill ha, men ändå känner hon sig så bekväm med honom, och lyckligare än på länge. Kan det helt oväntade vara det som är helt rätt?
"Det blev väldigt verklighetstroget, det kändes som om jag var hon, själva Macy." / Lina Spåls, 13 år, Dala-Demokraten
"En pralin i ungdomsbokssammanhang" "Lika söt som boken är på omslaget, lika söt är handlingen. Detta är en pralin i ungdomsbokssammanhang där tonårens sökande efter ett eget jag är i fokus, förpackat i en söt historia som, trots sin söta yta, för den skull inte blir kladdig. Tunga ämnen är lättsamt förpackade och läsningen förblir trevlig hela vägen."Annas resa
annasresa.blogspot.com
annasresa.blogspot.com
56 kr Bok - Pocket
Utgiven: maj 2012

Sarah Dessen, född 1970, skriver bladvändare som drabbar läsaren direkt. Hon är en av USA:s mest populära ungdomsboksförfattare och hennes böcker ligger ofta högt upp på topplistorna. De läses av såväl tonårstjejer som av kvinnor 20+.

"I mitt vanliga, icke-författarliv, bor jag på landet med min man, min dotter och två väldigt bortskämda hundar. Jag gillar att jobba i trädgården - även om jag ännu inte lyckats bemästra konsten att hålla allting vid liv - och, i mina svagare stunder, att shoppa. Jag har en böjelse för städartiklar, måste jag erkänna. Jag har ett konstigt behov av att köpa stora mängder svarta byxor. Hur många svarta byxor behöver en människa, egentligen? (Mitt svar är uppenbart elva eller fler men nu avviker jag från ämnet.) Ja, vad mer kan jag berätta? Jag älskar Starbuckskaffe men det gör mig hyperaktiv. Jag prenumererar på alldeles för många tidskrifter. Jag gör en supergod bönsallad. Jag kan fortsätta i all evighet, men sanningen är att mina böcker är intressantare än jag, och det är bra. Det är ändå roligare att fantisera ihop saker."
Källa: sarahdessen.com